keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Kansainvälinen Skive

Vaikka tämä Skive on keskellä maaseutua täällä Jyllannissa, tämä kampus vaikuttaa kovin kansainväliseltä. Täällä on ollut jo jonkin aikaa opiskelijoita Gröönlannista. Tällä viikolla tuli opiskelijaryhmä Hollannista ja tänään verhoiluosastolla kävi ryhmä nuoria aikuisia Islannista. He ovat täällä tutustumiskäynnillä ja kerroin heille miten itse olen kokenut opiskeluvaihtoni täällä.
Myös kaikki opiskelutoverini ovat tulleet tänne eri puolilta Tanskaa.

Koulun verhoiluosasto on ainoa paikka Tanskassa, jossa alaa voi opiskella. Nyt kun rahit alkavat olla pikkuhiljaa valmiit, opiskelutoverini aloittivat eilen auton istuimen valmistuksen. Olen aika huvittunut: pitkään autoalalla olleena en siisi vieläkään päässyt autoista eroon! Minulla kestää rahinin kanssa vielä muutama päivä. Olen joutunut jonkun verran purkamaan, koska haluan tehdä työvaiheet oikein. Ja myös opettajat ovat tarkkoja työn jäljestä. Olen edelleen erittäin tyytyväinen paikalliseen opiskelukulttuuriin! Toivottavasti saamme SAMIsta jatkossa enemmänkin teknisen alan vaihdokkeja tänne Skiveen huomisen osaamisalapäälliköiden Peipon ja Kipinoisen vierailun myötä!



2 kommenttia:

Parma, Italia

Toinen kuukausi Italiassa meni entistä nopeammin, opin taas paljon uutta, kun menyytä vaihdettiin ja tuli monia uusia annoksia. Alkuun oli h...