sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

Hola!

Kolmas viikko lähenee loppuaan ja voi mikä viikko on ollutkin! Meillä siis töistä ollut koko tämä viikko vapaata, joka sattuikin mainiosti, kun avomieheni Antti ja hänen äitinsä olivat jo ennen minun tänne lähtöä varanneet matkan Barcelonaan juuri tälle ajalle.
Viime viikko meni kokonaan valtavassa köhässä ja flunssassa, mutta tiistai-iltana pakkasin tavarani ja lähdin lentäen 600 km päähän Barcelonaan. Lento kesti reilun tunnin. Perillä olin kahden aikaan yöllä. Eli siis suoraan nukkumaan ja aamulla heti kaupungille.

Antin kanssa tämä oli meille kolmas kerta tuossa ihanassa kaupungissa, anopille ensimmäinen. Shoppailtiin, syötiin, shoppailtiin vähän lisää ja syötiin vielä enemmän =D  Tottakai täytyi myös kierrellä kaupunkia, minkä ehdittiin ja ilmat suosivat meitä todella.
Keskiviikkona pyörittiin kaupungilla ristiin rastiin ja käytiin sightseeing-risteilyllä. Tallusteltiin Barcelonetalle merenrantaan saakka, syötiin vähän paellaa ja nautittiin sangriaa, tietenkin!
Barcelonaa mereltä.

W-hotelli iltavalaistuksessa

Torstai kuluikin La Boqueria-torilla, jossa menee mukavasti vaikka koko päivä. Sieltä ostettiin erilaisia mereneläviä, iberian kinkkua, juustoa ja patonkia, joista sitten valmistettiin itse illallinen huoneistolla.

Perjantaina kaikkien onneksi satoi. Jalat oli jokaisella jo melko puhki, ja minulla edelleen yskää, joten otettiin päivä levon kannalta. Illalla sää selkeni ja käytiin Aquariumissa ihastelemassa eläviä mereneläviä J Kuvia olisi vaikka kuinka paljon, mutta tässä nyt muutama.
Hui hai!

Meduusoja

Nemoja!

Lauantaina oli tarkoitus lähteä valloittamaan Montjuic, mutta eräs pankkiautomaatti päätti toisin. Antti meni nostamaan käteistä eräästä automaatista, joka oli niin kulunut, että kortti jäi sisään. Lauantaina tietenkin pankki oli kiinni, joten ei muuta kuin turisti-infosta kyselemään apuja. Kun tultiin takaisin automaatille, toinen seurue oli kärsinyt saman kohtalon. Poliisitkin saatiin paikalle ja sujuvasti elekieltä, kehnoa englantia ja googlen kääntäjää apuna käyttäen päädyttiin siihen, että korttinsa menettäneet kuolettavat kortit. Sinne se automaatti jätettiin nielemään muidenkin ihmisten kortteja, ei poliisit mitään asialle tehneet =D Tästä viisastuneena: kannattaa katsoa, ettei pankkiautomaatti näytä yhtä vanhalta kuin rakennus, jonka seinään se on tökätty.
Vaihdettiin siis lennossa suunnitelmaa, ja mentiinkin ihastelemaan Sagrada Familian kirkkoa, joka on edelleen rakenteilla. Pohdiskeltiin, liekö tuo meidän elinaikana valmistuu. Onhan sitä jo pitkälti toista sataa vuotta rakennettu (aloitettu 1882) !

Tänä aamuna sitten lentelin takaisin ”kotiin”. Kyllä se siltä tuntuu.

Mutta tämänkin reissun jälkeen jotain on tullut opittua: koordinaattorini Anne-Mari sanoi, että mieluummin kannattaa läheisten tulla moikkaamaan vaihtoajan loppupuolella, ja voin yhtyä tähän lausuntoon täysin. Jäljellä olevat viisi viikkoa tuntuu ajatuksena aikas pitkältä…