lauantai 19. maaliskuuta 2016

Opettajan työelämäjaksolla


Moi! Anne-Mari kutsui minut lukemaan ja kirjottamaan tähän blogiin, ainiin pitäis vissiin esitellä itseni. Olen Ruuskasen Jukka ja toimin opettajana SAMI:ssa raksapuolella. Syy miksi osallistun tähän blogiin kirjoitteluun on että olen opettajan työelämäjaksolla Paderbornissa. Saatoin tänne kaksi parturi kampaaja opiskelijaa Mira ja Riikka samalla kun tulin itsekkin tänne. Minun ja tyttöjen toppijakso on sujunut tähän mennessä hyvin ilman mitään isompia kommelluksia. Meidät on otettu tänne vastaan hyvin, Angela on siis pitänyt meistä hyvää huolta.




Tässä muutama kuva omista työpäivistä. Allaolevassa kuvassa olen päässyt seuraamaan herra Dylonin niin kuin täällä Saksassa oppilaat puhuttelevat opettajiaan kun hän opettaa matematiikkaa tuleville rakentajille. He laskivat asunnon vuotuista energian kulutusta, ainakin niin minä sen ymmärsin sen minkä nyt saksan kieltä ymmärrän. Ai niin meinas unohtua tuo paikka missä olin ja namä kuvat on otettu, se on Paderborn Technical Vocational Institute








Näissä kuvissa olen päässyt mukaan muurareiden teoriaopetukseen, tällä kertaa opettajana oli rouva Kaiser joka olikin aika napakka opettaja kurinpidon suhteen, pisti pojat heti ruotuun kun tilanne vähäkin muuttui levottomaksi 😄 No mutta kuitenkin luokassa oli hyvä henki ja tekemisen meininki. Pääsin myös mukaan yhteis kuvaankin  kun he halusivat että heille jää muisto siitä että suomalainen ope oli mukana seuraamassa heidän opintojaan







2 kommenttia:

  1. Kiva juttu! Terveiset Miralle! Oltiin kesä samassa duunissa!

    VastaaPoista
  2. Eipä ihme, että rva Kaiser on joutunut välillä kurinpitotoimiin. Melkoisen suuri sälliporukka (laskin 25 muurarinalkua) ja Jukkakin vielä joukon jatkona!

    VastaaPoista

Parma, Italia

Toinen kuukausi Italiassa meni entistä nopeammin, opin taas paljon uutta, kun menyytä vaihdettiin ja tuli monia uusia annoksia. Alkuun oli h...