maanantai 30. lokakuuta 2023

Ensikokemuksia Erasmus-vaihdosta


 Hei kaikki! Olen saapunut Lissaboniin Erasmus-vaihdon myötä, ja haluan jakaa kanssanne ensivaikutelmiani tästä mahtavasta kaupungista. Lissabon on täynnä aurinkoa ja värikkäitä rakennuksia, ja vaikuttaa siltä, että kuukaudesta tulee unohtumaton. Ensimmäiset päivät ovat olleet täynnä jännitystä ja uusia kokemuksia. Ensimmäinen hankaluus oli saada Navegante paikallisliikenne kortti, jolla voi käyttää rajattomasti kaikkia kulkuvälineitä. Sain sen kuitenkin ekalla viikolla hoidettua parin päivän selvittelyn ja muutaman tunnin jonottelun avulla.


Olen asettunut mukavaan asuntolaan, ja huonekaverini ovat ihania saksalaisia, jotka ottivat minut mukaan heidän tiiviin porukkaan. Kuka olisi olettanutkaan, että opin paljon saksaa Lissabonissa. Olen myös oppinut muutamia perusfraaseja portugaliksi, mikä on auttanut minua kommunikoimaan paikallisten kanssa. Minun työssä on tarvinnut lähinnä numeroita, kokoja ja värejä, joten ne opin parhiten. Ruoka täällä on herkullista, erityisesti paikallinen leipä ja pastel de nata -leivonnaiset.


Ensimmäinen kuukausi oli täynnä seikkailuja, uusia ystävyyksiä ja kulttuurisia elämyksiä. Nautin jokaisesta hetkestä täällä ja opin paljon uutta


Taisija

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Parma, Italia

Toinen kuukausi Italiassa meni entistä nopeammin, opin taas paljon uutta, kun menyytä vaihdettiin ja tuli monia uusia annoksia. Alkuun oli h...