maanantai 6. marraskuuta 2023

Fuerteventuralla animatorina

 

Hei!


Olin vaihdossa viisi viikkoa Fuerteventuralla Corralejossa. Lähdimme ennen kesäloman alkua, ensin Madridiin ja sieltä Fuerteventuralle. Olimme yhden yön Madridissa lentokenttähotellissa. Meitä oltiin varoiteltu Madridin lentokentästä, mutta kaikki meni hyvin ja hoitui helposti.  Lähdin vaihtoon hyvän ystäväni kanssa, joten matkustaminen sujui jännityksestä huolimatta hyvin yhdessä.

 Majoituimme asunnossa ihan Corralejon Main Streetin vieressä, joten asuntomme sijainti oli todella hyvä. Minulla matkaa töihin oli n. 4 kilometriä joka aluksi tuntui pitkältä, mutta ensimmäisten päivien jälkeen se meni nopeasti.


Olin matkassa toisen Samiedun opiskelijan kanssa. Meillä oli aluksi yksi kämppis, sitten olimme hetken kahdestaan ja saimme kaksi uutta kämppistä. Teimme kämppisten kanssa nelistään todella paljon asioita, ja se myös paransi englannin kielen taitojamme kun puhuimme kotonakin englantia. Heistä tuli meille hyviä ystäviä, joiden kanssa olemme edelleenkin yhteyksissä.

Olin töissä Arena Beach hotellissa animaattorina. Työ oli mukavaa ja pääsin viettämään paljon aikaa lasten kanssa josta pidän.

Työaikani oli ensimmäiset viikot klo 10-14 ja viimeiset pari viikkoa klo 10-14 ja illalla klo 19-21. Vapaapäiviä minulla oli kaksi viikossa, sunnuntai ja keskiviikko. Aluksi työajat aiheuttivat hämmennystä, tuntui oudolta mennä töihin aamulla ja illalla. Siihen tottui nopeasti.

Hotellissa oli paljon vaihto-opiskelijoita, mutta olin ainoa joka oli animationissa. Viimeiset kaksi viikkoa työskentelin kahden brittiläisen tytön kanssa joka teki työstä paljon mukavampaa. Työnkuvaani kuului hotellin asiakkaiden viihdyttäminen, erilaisten leikkien ja pelien järjestäminen, lasten kerho ja illalla minidiskon järjestäminen sekä näiden aktiviteettien valmistelu.

Henkilökunta hotellissa oli ystävällistä, moni osasi hyvin englantia, jotkut ei niinkään. Pärjäsin kyllä hyvin vaikka en espanjaa ymmärtänyt. Asiakkaat puhuivat englantia, siitä olin helpottunut. 


Ella-Maria


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Parma, Italia

Toinen kuukausi Italiassa meni entistä nopeammin, opin taas paljon uutta, kun menyytä vaihdettiin ja tuli monia uusia annoksia. Alkuun oli h...