torstai 30. marraskuuta 2017

First week in Malta

Ciao!
  Saavuttiin Maltalle viikko sitten keskiviikkona. Taksikuski-Mario tuli hakemaan meidät lentokentältä ja vei asunnollemme. Ensi töiksemme lähdimme etsimään olisiko joku kauppa vielä auki, josta saisimme ostettua ilta- ja aamupalaa.
  Torstaina menimme Easy Job Bridgen toimistolle Vallettaan. Kävimme myös kiertämässä läpi kaikkien toppipaikat, osa toppipaikoista sijaitsee kauempana kuin toiset. Ostimme bussikortit, joilla pääsemme liikkumaan kätevästi paikasta toiseen. Harjoittelimme bussilla liikkumista jo illalla, kun etsimme terveysasemaa ja auki olevaa apteekkia.

Perjantaina kävimme tutustumassa paikkoihin ja etsimässä reitin työpaikallemme. Normaalisti matkassa menee noin 45 minuuttia, mutta nyt matkustimme bussissa yli kaksi tuntia ruuhkan takia.
  Lauantaina olimme ekaa päivää töissä. Aamulla tutustuimme Pearl spa:han, joka sijaitsee db San Antonio-nimisessä hotellissa. Pomo-Jessica halusi nähdä miten hieromme ja samalla kertoi heidän käytännöistään. Iltapäivälle teimmekin jo muutamat ekat asiakkaat. Työpäivät ovat aika pitkiä, yleensä yhdeksän tuntia, paitsi yhtenä päivänä viisi tuntia.

Sunnuntain ja maanantain välinen yö oli järkyttävä. Asuntoomme yritettiin murtautua, kun olimme nukkumassa. Maanantain ja tiistain lepäilimme ja mietimme asioita. Osa meistä halusi lähteä takaisin Suomeen tapahtuneen jälkeen. Maanantaina saimme myös uuden kämpän Sliemasta, paremmalta alueelta.

Keskiviikkona olimme töissä hieman lyhyemmän päivän. Pomomme halusi tarjota meille hieronnat, jotta voisimme rentoutua kamalan tapahtuman jälkeen.
  Tänään teimme töissä hieronta-asiakkaita, siistimme paikkoja ja eksyimme matkalla työpaikkaruokalasta takaisin töiden pariin..
  Vapaa-ajalla olemme katselleet paikkoja, käyneet shoppailemassa ja syömässä.

Sää on aika kiva verrattuna Suomen räntäsateisiin, lämpötila on noin 20 asteen luokkaa. Päivät ovat kuitenkin olleet osittain pilvisiä ja tuulisia. Paikalliset kulkevat toppatakit päällä, mutta myö pärjätään hieman vähemmällä!