maanantai 2. toukokuuta 2022

Bilbao 1/6kk

Laskeuduttiin 22.3. opettajan kanssa Bilbaon lentokentälle. Oon lähihoitaja opiskelija ja oon täällä työharjottelussa puol vuotta, eli paluulennot on varattu syyskyylle. Mun ensimmäinen työpaikka on englanninkielinen päiväkoti, jossa myös järjestetään iltasin englannin tunteja eri ikäisten pienryhmille. 

Ria De Bilbao -joki, joka virtaa Bilbaon läpi

Täällä alkaa olla kevät jo pitkällä ja puissa alkaa olla lehdet. Ensimmäisen viikon säät oli hyvät, n.20 astetta, josta se sitten tippui kymmeneen asteeseen, mikä on täällä normaali kevät lämpötila. Paikallisilla on usein mukana useammat vaatteet, koska täällä vaihtelee lämpötila paljonkin päivän aikana, aamulla saattaa olla alle 5 astetta ja keskipäivällä lähemmäs 20. Nyt toukokuun vaihteessa lämpötila on jo vähän noussut.

Ensimmäisen päivän aikana kierreltiin kaupunkia kävellen ja keskiviikko aamuna tavattiin mun yhteyshenkilön kanssa, joka auttaa kaikissa ongelmissa ja vastaa kysymyksiin whatsapissa. Käytiin hänen kanssa mun tulevalla työpaikalla ja ostamassa mulle barik-kortti julkiseen liikenteeseen.  

Ensimmäisten päivien totuttelun jälkeen kiertelin kävellen katsomassa lähialuetta ja keskustaa, jossa on paljon ihania pieniä kauppoja, ravintoloita, leipomoita ja baareja. Ensimmäisenä viikonloppuna kävin Areetalla kattomassa Vizkayan gondoli siltaa ja rantoja. Kolmannella viikolla tulin kipeeks ja sairastelin lähemmäs kaks viikkoa, johon mun loma sit meni.

Pääsiäisenä täällä on to-pe ja su-ma kaikki kaupat kiinni ja paikalliset lomailee. Monilla myös pääsiäisen jälkeinen viikko on lomaa. Vappua täällä ei oikeestaan juhlittu, mutta paikalliset vietti äitienpäivää.

Oon ollut täällä nyt reilun kuukauden ja alan jo kotiutumaan tänne, nautin täällä olemisesta!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Parma, Italia

Toinen kuukausi Italiassa meni entistä nopeammin, opin taas paljon uutta, kun menyytä vaihdettiin ja tuli monia uusia annoksia. Alkuun oli h...