lauantai 11. toukokuuta 2019

Terveiset Portgalista !

Tässä Olga... Asuimme Marinan kanssa Benaventessa. Se on pieni kylä noin 50 km. Lissabonista. Asuimme hostellissa ja ruoan hoidimme itse. Minun harjoittelupakkani oli Samora Correia-kaupungissa ja sinne noin 10 minuutin matka busilla.Työskentelin kaupungintalossa ja tein markkinointia. Kävin myös tutustumassa paikallisissa kouluissa. Normaalisti työpäivät olivat ma-pe 9-17, mutta joskus poikkeus tapauksessa jouduin työskentelemään myös viikonloppuisin.Sunnuntaina 14.4 oli pyöräilyretki, johon osallistui noin 150 ihmistä. Siellä olin auttanut valmistamaan ja antamaan osallistujille pieney eväät.

Vapaapäivinä aina kävimme Marinan kanssa Lissabonissa. Menimme sinne bussilla. Matka kesti noin 1,5 tuntia. Kun saavuimme linja-autoasemalle, otimme metron ja yleensä menimme Lissabonin keskustaan ja siellä olimme melkein koko päivä. Lisabon on mielistäni ihana kaupunki. Siellä on todella kaunis arkkitehtuuri ja mielenkiintoiset nähtävyydet.

Sää oli ihan lämmin, 15-25 astetta, mutta vettä satoi usein.

Myös luonto Portugalissa on erilainen kuin Suomessa, joka toisen ihmisen pihalla tai sitten puistoissa voi löytää appelsiini-, klementiini-, sitruuna-, tai olivipuita.

Kävimme myös Lissabonin eläintarhassa ja akvaariossa, joka on yksi Euroopan suurimmista.

Suosittu 25.huhtikuun silta Lissabonissa, se muistutta paljon San Franciscon Golden Gate-siltaa.