lauantai 18. kesäkuuta 2022

Bilbao 3/6kk

Hola!

Täällä kaikki hyvin ja lämpöäkin alkaa riittämään! Tällä viikolla Espanjaan rantautu lämpöaalto ja täällä pohjoisosassakiin oli jopa 40 astetta.  

Tän kuun aikana oon sairastellu muutaman kerran, jonka takia kaks viikonloppua meni levätessä. Kerkesin kuitenkii käyä Bilbaon toisella vuorella Cobetaksella, viettää muutaman rantapäivän ja nähä livemusiikkia kaduilla.



 

Mun opettaja kävi täällä kuun alkupuolella arvioimassa mun ensimmäisen näytön ja sen lisäks käytiin Guggenheim-museossa sekä syömässä pintxoja ja paikallisia leivoksia. 

 

Onko mulla vinkkejä Bilbaoon lähteville opiskelijoille? Ensimmäisenä tulee mieleen, että ota sateenvarjo ja pidä sitä aina mukana😀 täällä sataa jopa enemmän kun Englannissa. Muutenkaan sään suhteen ei kannata oottaa etelä-Espanjan lämpötiloja kesän ulkopuolella. Toinen on se että kannattaa olla avoin ja kokeilla uusia juttuja, mm. itelle vieraita ruokia. Viimeseks sanoisin, että kannattaa varautuu siihen, että täällä yleisesti englannin kielen taito ei oo hirveen hyvä, eli väärinymmärryksiä tulee.  

Onko arjessa isoja eroja verrattuna Suomeen? Isoimmat erot mun mielestä on ateriarytmissä, se että pienemmät kaupat ja ravintolat on päiväsaikaan siestalla ja täällä eletään iltapainotteisemmin. Noista huolimatta täällä pystys elämään “suomalaista” elämää jos haluais, enkä ainakaan ite oo kokenu et täällä ois mitään asioita jotka hirveesti muuttas mun arkea.
 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Parma, Italia

Toinen kuukausi Italiassa meni entistä nopeammin, opin taas paljon uutta, kun menyytä vaihdettiin ja tuli monia uusia annoksia. Alkuun oli h...